2009年3月27日 星期五

一口氣英語--4

. 2009年3月27日 星期五

2-11 Do you need a ride?
Do you need a ride? 你要搭便車嗎?
Can I give you a lift? 我能送你嗎?(你要搭便車嗎?)
How are you getting home? 你要怎麽回家?
Let me take you. 讓我載你吧.
Let me drive you. 讓我開車載你.
It’s no problem at all. 一點問題也沒有.
Ride with me. 和我一起坐車.
I enjoy your company. 我喜歡你陪我.
It’d be my pleasure. 這將是我的榮幸.
2-12 Thanks for the ride.
Thanks for the ride. 謝謝你開車載我.
You are a good driver. 你很會開車.
I owe you one. 我欠你一次人情.
I really appreciate it. 我真的很感激.
You’ve helped me a lot. 你幫我很多忙.
You’ve saved me a lot of trouble.你幫我省掉很多的麻煩.
Take care. 保重.
Drive safely. 開車要注意安全.
Catch you tomorrow. 明天見.


3-1 Calling a Taxi
Hey! 嘿!
Taxi! 計程車!
Over here! 這裏!
How’re you doings? 你好嗎?
Thanks for stopping. 謝謝你停下來.
Downtown , please. 請到市中心.
I just arrived.. 我剛到.
I want to go downtown. 我要到市中心.
I want to see the sights. 我要看看值得看的東西.
3-2 I’m looking for fun
I’m looking for fun. 我在找好玩的地方.
Where is the action? 哪里最好玩?
Where is a happening place? 哪里最熱鬧?
I want some excitement. 我要找一些好玩的事.
Where should I go? 我該去哪里?
Where do people go? 人們都去哪里啊?
Please fill me in. 請告訴我詳情.
Please give me the lowdown. 請告訴我實際情況.
Can you introduce a good place?你能不能介紹一個好地方?
3-3 Where’s a good place to eat?
I need some help. 我需要幫忙.
I’d like your advice. 請給我一些建議.
Where’s a good place to eat?想吃東西,去哪里比較好?
I want good food. 我想吃好的東西.
I want a great meal. 我想好好吃一頓.
I want the best food around. 我想要吃附近最好的食物.
Where do the locals go? 本地人都去哪里吃東西.
Where’s a popular place? 大家喜歡去哪里?
I want to eat where the locals eat .我要去本地人吃東西的地方.
3-4 What’s the fare?
What’s the fare? 車費是多少錢?
How much do I owe you? 我該給你多少錢?
How much should I pay? 我該付多少錢?
Here you go. 拿去吧.
Here is one hundred. 這裏是一百元.
Just give me twenty back. 只要找我二十無就好.
Keep the rest. 其餘是你留著.
That’s your tip. 算是你的小費.
Have a good one. 再見.
3-5 we are
Here we are. 我們到了.
We are here. 我們到了.
We made it. 我們到了.
This is it. 就是這裏.
This is the place. 就是這個地方.
It looks good. 看起來不錯.
Let’s go in. 我們進去吧.
Let’s check it out. 我們進去看看.
Let’s give it a try. 我們試一試吧.



相關文章:

0 意見:

張貼留言