2009年3月27日 星期五

一口氣英語--3

. 2009年3月27日 星期五

2-4 Can you lower the price?
Can you lower the price? 你能不能降低價格?
Can you make it cheaper?   你能不能便宜一點?
That’s way too high.    那個價格實在太高. 
That’s too expensive.    太貴了.
I can’t afford it.     我買不起.
Pleas help me out.      請你幫我的忙.
How about a deal?      要不要給我一個好的價錢?
How about 20% off?     打個八折如何?
I’d really appreciate it. 我會非常感激.
2-5 Happy birthday!
Happy birthday! 生日快樂!
Congratulations! 恭喜!恭喜!
You must be feeling great! 你一定感覺很棒!
It’s a big day. 今天是你的大日子.
It’s your special day. 今天是你特別的日子.
We should celebrate. 我們應該慶祝一下.
Enjoy yourself. 玩得愉快.
Have a super day. 祝你有美好的一天.
I wish you all the best. 祝你萬事如意.
2-6 Here’s a little something.
Here’s a little something. 這是個小東西.
I got this for you. 我帶來送給你的.
I hope you like it. 我希望你喜歡.
It’s not much. 不值多少錢.
You deserve more. 你應該得到更多.
You deserve the best. 你應該是得到最好的.
You’re one of a kind. 你非常特別.
You’re so special. 你很特別.
You’re really great. 你真的很棒.


2-7 Receiving a Gift (1)
Thank you so much. 真是謝謝你.
It’s wonderful. 這東西真棒.
It’s what I always wanted. 這是我一直想要的.
It’s perfect. 這個東西真完美.
How did you know? 你怎麽知道?
It’s just what I needed. 這正是我需要的.
You’re so thoughtful. 你真是體貼.
I’m really grateful. 我真的很感謝.
I Can’t thank you enough. 我感激不盡.
2-8 Receiving a Gift (2)
What can I say? 我該說什麽呢?
I’m speechless. 我說不出話來了.
You shouldn’t have. 你不該這麽做的.
I really don’t deserve it. 我實在不敢當.
You’re too good to me. 你對我太好了.
I really like this gift. 我真的很喜歡這個禮物.
It’s very useful. 這個東西很實用.
I was going to buy one. 我本來要買一個.
You read my mind. 你真是瞭解我.

2-9 This is topnotch
This is topnotch. 這個東西真高級.
This is superb. 這個東西太棒了..
I’m very impressed. 真令我心動.
It’s very nice. 這真是好東西..
It’s high quality. 品質非常好.
It must be worth a lot. 一定很值錢吧.
It’s excellent. 這東西真是好.
It’s outstanding. 棒透了.
I like it so much. 我太喜歡了.
2-10 I’m so lucky!
I’m so lucky! 我真幸運!
I’m really blessed! W 我真幸福!
I’m the luckiest person in the world.我是全世界最幸運的人.
Everything is perfect. 一切都很完美.
Everything is going my why. 每件事都很順利.
You are the reason why! 就是因爲你的緣故!
Thanks a bunch. 非常感謝.
I owe you a lot. 我非常感謝你.
I’m a lucky dog. 我真幸運.



相關文章:

0 意見:

張貼留言