2012年6月26日 星期二

遲到後必說的英語

. 2012年6月26日 星期二

  1. I'm sorry for being late. [s:43]
抱歉我遲到了。

2. I'm sorry to have kept you waiting.
抱歉讓你久等了。

3. Sorry, I'm late again. I'll make it up to you. Dinner is on me. How about that?
抱歉我又遲到了。我會補償你的。晚飯我請,怎麼樣?

4. Sorry, I didn't catch the bus. / I missed the bus.
抱歉,我沒趕上公車。/ 我錯過了公車。




_______________________________
5. Sorry, I hit rush hour traffic.
抱歉,正好趕上交通高峰。

6. Sorry, I overslept this morning.
抱歉,我今天早上睡過頭了。

7. I know it might sound lame, but my alarm clock somehow didn't go off this morning.
我知道那可能聽起來有點扯,但我的鬧鐘今天早上不曉得怎麼搞的沒有響。

8. Sorry, I was delayed by a last-minute meeting.
抱歉,我因為最後臨時開會而耽擱了。

9. I forgot my wallet at home, so I went back for it. That's why I'm late.
我把錢包忘家裏了,又回去拿了一趟。所以就遲到了。

10. I got stuck in traffic. I tried to call your cell phone, but it was busy.
我被堵死了,試著打你的手機,可是一直佔線。

_______________________________

相關文章:

0 意見:

張貼留言