2016年11月23日 星期三

精簡實用口語

. 2016年11月23日 星期三

How's everything?
一切都好?

What's up?
近況如何?

What's new?
有什麼新鮮事?

What's happening?
在忙什麼?
任何時後都可以用,但比較見外:

How are you?
你好嗎?
適用於第一次見面:


_______________________________

Nice to meet you.
很高興見到你。
適用於曾經見過,但不太熟的人:

Nice to see you again.
很高興再見到你。
適用於有一陣子沒見面的朋友:

How have you been?
你過得怎麼樣?
適用於很久沒見的朋友:

Long time no see.
好久不見。
搭訕九句,讓你越夜越美麗……
似曾相識:拉近和對方的距離。

You look like someone I know.
你跟我一個朋友長得好像。

Haven't we met before?
我們之前見過吧?
借題發揮:只要有心,總是有藉口。

That's a great haircut.
你的髮型很棒。

(To the bartender) I'll have what the handsome gentlman (beautiful lady) is having.
(對酒保說)我要跟這位帥哥(美女)點一樣的東西。
略施小惠 :說這話可是有目的。

Can I buy you a drink?
我可以請你喝一杯嗎?

You have a great smile.
你的笑容很美。
趁虛而入:此句可以列入防狼手冊,單身MM注意了。

Are you here alone?
你一個人在這兒嗎?

What's a handsome guy (pretty girl) like you doing here alone?
像你這樣的帥哥(美女)怎麼會落單?
單刀直入:太直接了吧?

What do you say we go somewhere quiet...
我們另外找個安靜的地方如何……
無堅不摧,撒嬌九句 注意GG不要用,否則後果自負。
我欠你:

Just this once. I'll never ask again.
就這麼一次。我不會再這樣要求了。

I'll make it up to you.
我會報答你的。

I'll give you a massage if you...
如果你……我就幫你按摩。
你欠我:


You never...for me.
你都不幫我……。

If you loved me, you would...
如果你愛我,你就會……。
咱倆搏感情:


(kids) I'll be your best friend if you...
(adults) I'd love you forever if you
(小孩用)如果你……我就跟你好。
(成人用)如果你……我就永遠愛你。
雞皮疙瘩掉滿地:

Pretty please with sugar on top!
拜託你最好了!

Oh, come on!
哎唷,拜託啦!

Don't be so mean.
不要這麼兇嘛。
戲時耍賴︰

That doesn't count.
那不算!

We weren't playing for real.
我們不是玩真的。
欠錢時耍賴︰

Money has been really tight lately...
最近手頭有點緊……

I've had so many other expenses...
我有太多其它的費用要付……
犯錯時耍賴︰

It's not my fault.
那不是我的錯。

He / She made me do it.
他(她)要我做的。
交通違規時耍賴︰


I didn't see the sign.
我沒有看到標誌.
規避責任時耍賴︰

It's not my turn to...
這次不是輪到我……

I didn't know anything about it...
我對此事一無所知……
受不了我受不了:

I've had enough of your...
我受夠了你的……

Who do you think you are?
你以為你是誰啊?

How dare you!
你好大的膽子

_______________________________





相關文章:

0 意見:

張貼留言